ChristenUnie minister Carola Schouten draait het roer om in de landbouw

carola-Schoutenzaterdag 08 september 2018

"Minister Carola Schouten maakt zich zorgen over uitputting van de aarde. De huidige voedselproductie is onhoudbaar, zegt ze. Het roer moet om in de landbouw." Is de titel van een interview in Trouw waarin de ChristenUnie bewindsvrouw haar visie toelicht op de toekomst van de landbouw.

In het intervieuw zegt Carole Schouten ondermeer: “We hebben een heel mooie, innovatieve agrarische sector. Mensen werken er met hart en ziel aan ons voedsel. We leveren een hoge kwaliteit af, en als je kijkt onder welke condities boeren moeten werken, bijvoorbeeld vanwege de eisen voor het milieu, is dat indrukwekkend. We lopen voorop in Europa.”

Op de vraag "Uw visiedocument bevat stevige teksten. U schrijft dat de manier waarop we ons voedsel produceren verder gaat dan wat de aarde kan geven. En dat ­deze situatie onhoudbaar is. Is het zo alarmerend?"antoord ze “Ja, maar deze visie gaat niet alleen over de boer, visser of tuinder. Het gaat over ons allemaal, over ons hele voedselsysteem, de manier waarop we ­voedsel produceren en consumeren."

Wilt u het hele artikel lezen klik dan hier

Carola Schouten spreekt op maandag 10 september in Zwolle. In Waanders in de Broere. De zaal is echter al vol, kaarten zijn niet meer beschikbaar, aldus de organisator.

Archief > 2018 > september