Provincie in de bres voor herstel ‘stormmuur’ Go Ahead Eagles

goaheadmaandag 22 januari 2018

De provincie Overijssel moet inzetten op herstel van de stadionmuur van De Adelaarshorst in Deventer. Dat willen PvdA en ChristenUnie. De storm die deze week over het land trok blies een deel van de historische muur rond het stadion van Go Ahead Eagles omver. De twee partijen willen dat de provincie samen met Go Ahead bekijkt of schadeherstel gecombineerd kan worden met de restauratie van de karakteristieke muur.

“Een deel van de stadionmuur is dankzij een provinciale bijdrage al eerder opgeknapt,” zegt PvdA-fractievoorzitter Tijs de Bree. “Dat stuk rond de oude kassa’s staat gelukkig nog fier overeind. Het deel dat deze week aan de Vetkampstraat naar beneden is gekomen moest nog hersteld worden. Het zou enorm treurig zijn als de storm daar een stokje voor zou steken. Deze muur is pure voetbalgeschiedenis.”

“De muur is beeldbepalend voor de wijk Voorstad Oost,” stelt Alwin te Rietstap van ChristenUnie. “Echt een waardevol onderdeel van het cultuurhistorisch erfgoed van Overijssel. We waren juist blij dat de provincie zich eerder inzette voor restauratie van de muur. Des te wranger is het om nu zo duidelijk de noodzaak van verder herstel te zien. We hopen dat de provincie samen met de Eagles, de stad Deventer en andere betrokkenen kijkt wat er mogelijk is om de schade te repareren en deze historische muur te behouden.”

Archief > 2018 > januari