ChristenUnie blijft stabiel op 4 zetels

Topbanner Uitslag GR2014donderdag 20 maart 2014 00:30

De kiezer heeft gesproken in Rijssen-Holten, en de ChristenUnie heeft het vertrouwen gekregen van 3548 stemmers. Dat levert weer 4 raadszetels op. Bert Tijhof: "Deze uitslag is reden tot dankbaarheid." De SGP bleef op 7, CDA op 5 en Gemeentebelang op 3 zetels. PvdA en VVD leverden ieder een zetel, en kwamen ieder op 2 zetels. De nieuwkomers D66 en Lokaal Liberaal wonnen ieder een zetel.

Bert Tijhof (lijsttrekker ChristenUnie) begon de dag met een tweet met daarin een lied voor deze verkiezingsdag:
De zon komt op, maakt de morgen wakker;
mijn dag begint met een lied voor U.
Heer, wat er ook gebeurt
en wat mij mag overkomen,
laat mij nog zingen als de avond valt.
Loof de Heer, o mijn ziel.
Met meer passie dan ooit.

De ChristenUnie is dankbaar dat SGP, CDA en ChristenUnie in Rijssen-Holten stabiel zijn gebleven. Het lijkt er op dat de verschuiving met name heeft plaatsgevonden van PvdA naar D66 en van VVD naar Lokaal Liberaal. De opkomst in Rijssen-Holten is met 73,69% iets lager dan vorige keer (74,37%).

De ChristenUnie feliciteert D66 en Lokaal Liberaal met het behalen van een zetel.

2010    2014
SGP   5194  25,6%  5588  27,1%
CDA  3656  18,1%  3691  17,9%
ChristenUnie  3494  17,2%  3548  17,2%
PvdA  2849  14,1%  1824  8,8%
VVD  2530  12,5%  1648  8,0%
Gemeentebelang  2525  12,5%  2621  12,7%
D66      735  3,5%
Lokaal Liberaal      944  4,5%

Meer gedetaileerde voorlopige uitslagen op de website van de gemeente Rijssen-Holten. De definitieve uitslag wordt 21 maart vastgesteld.

Bestuurslid Gerrit Roosink bedankt namens leden, bestuur en fractie lijsttrekker Bert Tijhof voor zijn inzet.

Reacties op 'ChristenUnie blijft stabiel op 4 zetels'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2014 > maart