ChristenUnie deelt taart uit bij lancering Zorg Actieplan

topbanner_zorg3zaterdag 15 maart 2014 19:23

Fractievoorzitter Henrike Nijman heeft vanmiddag het Zorg Actieplan "Uw zorg is onze zorg" gepresenteerd. Om dit kracht bij te zetten en als ondersteuning voor alle "hardzorgende" hulpverleners heeft de ChristenUnie in woonzorgcentrum Groote en Voorster taart uitgedeeld.

Als afsluiting van de week van Zorg en Welzijn presenteert de ChristenUnie zaterdag 15 maart een speciaal Zorg Actieplan "Uw zorg is onze zorg" als recept voor een blijvende betaalbare zorg dichtbij mensen. Fractievoorzitter Henrike Nijman deelt taart uit in woonzorgcentrum Groote en Voorster om vrijwilligers, zorgprofessionals en zorgbehoevenden een hart onder de riem te steken en om het Zorg Actieplan te presenteren. Henrike Nijman: “Zorg gaat allereerst over mensen, dus de menselijke maat moet voorop staan. Dat moet vooropstaan nu veel zorgtaken op het bordje van de gemeente komen.”

De ChristenUnie beseft dat Nederland aan de vooravond staat van grote veranderingen in de zorg. De langdurige zorg verandert. Henrike Nijman: “Het is nodig dat de zorg verandert omdat de zorg anders onbetaalbaar wordt voor komende generaties. Er gaan veel meer taken naar de gemeente. Dit brengt veel onrust en onzekerheid met zich mee. Niemand weet precies wat de veranderingen zullen betekenen voor zijn of haar persoonlijke situatie. In het Zorg Actieplan leest u wat de ChristenUnie wil met de zorg. Ons uitgangspunt is: Uw zorg is onze zorg.”

Archief > 2014 > maart