Spoorbogen Bathmen definitief van de baan dankzij ChristenUnie

topbanner_spoorboog_leegdinsdag 04 maart 2014 16:25

Vandaag stemde een meerderheid van de Tweede Kamer voor een motie van Carla Dik-Faber om de spoorbogen bij Bathmen definitief te schrappen. De motie is mee ingediend door D66. Dankzij het initiatief van de ChristenUnie komt er een einde aan een lange periode van onzekerheid in Bathmen en Colmschate.

Voor het goederenvervoer per spoor door Oost Nederland zijn verschillende varianten onderzocht. Drie van de vier zouden Deventer zwaar treffen. Met name Bathmen zou te maken krijgen met een landschapsontsierende spoorboog en een flinke toename van het aantal goederentreinen. Inclusief de bijbehorende geluidsoverlast en trillingen. Het felle verzet tegen het goederenvervoer vanuit Bathmen heeft altijd op steun kunnen rekenen van de ChristenUnie.

Henrike Nijman, raadslid en lijsttrekker voor ChristenUnie Deventer: “Den Haag heeft Bathmen veel te lang in onzekerheid gelaten. Maar vandaag ben ik vooral ontzettend blij dat de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie er samen met D66 voor heeft gezorgd dat dit dossier eindelijk gesloten kan worden.”

Het succes is te danken aan aanhoudend verzet tegen alle varianten van het goederenvervoer per spoor door Oost-Nederland en een goede samenwerking tussen de landelijke en de lokale fractie van de ChristenUnie.

Reacties op 'Spoorbogen Bathmen definitief van de baan dankzij ChristenUnie'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2014 > maart