Carola Schouten onder indruk in Holten en Rijssen

Topbanner Carola in Holtenzaterdag 01 maart 2014 10:00

Het ChristenUnie Tweede Kamerlid Carola Schouten bracht op donderdag 27 februari een werkbezoek aan Twente. Zij bezocht ’s morgens een jong gezin in Holten en het verpleeghuis Stadskwartier in Rijssen. Carola Schouten was onder de indruk van de ontwikkelingen in Holten en de manier waarop in het Stadskwartier zorg wordt verleend.

Het programma voor het werkbezoek was erg gevarieerd. Daardoor kreeg Carola Schouten een goed beeld van de maatschappelijke betrokkenheid, noaberschap, binnen de gemeente Rijssen-Holten. Zij arriveerde met de trein in Holten en bezocht daar de familie Laurens, één van de nieuwste leden van de ChristenUnie. Dit gaf gelijk gelegenheid haar de ontwikkelingen in Holten te laten zien. Zij was onder de indruk van de daadkracht die hier de laatste jaren vorm heeft gekregen.

In Rijssen bezocht mevrouw Schouten het Stadskwartier. Dit verpleeghuis hanteert een uniek concept waarbij het gevoel ‘net als thuis’ centraal staat. Kleine, zelfstandige zorgteams zorgen voor een vertrouwde, veilige en persoonlijke sfeer. Steeds staat daarbij de vraag centraal: hoe kan iets persoonlijker, simpeler, prettiger en meer naar de zin van de bewoner georganiseerd worden. Medewerkers kijken samen met bewoners, familie en vrijwilligers naar oplossingen en helpen bewoners zoveel mogelijk het leven te leiden dat zij willen.

De lunch werd gebruikt bij de Stadsboerderij in Rijssen, waar vakbekwame horeca- en zorgprofessionals zij aan zij werken met verstandelijk beperkte collega’s. Carola Schouten was onder de indruk van de gastvrijheid in deze mooie locatie.

Belangstelling voor verkiezingsposter in Holten, en in gesprek met wethouder Ben Wolterink.

Aandacht voor uitleg over werkwijze bij Stadskwartier, en in gesprek met bewoners.

In gesprek met burgemeester Hofland en leden, en aandacht voor uitleg Stadsboerderij.

Foto's: Dianne de Goeijen

Reacties op 'Carola Schouten onder indruk in Holten en Rijssen'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2014 > maart