Duurzaamheidsdebat

donderdag 08 maart 2018 19:30

Hoe groen en duurzaam wordt Deventer na de verkiezingen?  Weet u nog niet op wie u gaat stemmen bij de Gemeenteraadsverkiezingen, maar vindt u duurzaamheid belangrijk? Op donderdagavond 8 maart gaan politieke partijen in Deventer met elkaar en het publiek in debat over hun duurzaamheidsplannen voor de komende vier jaar.

De gemeente Deventer heeft grote ambities op het terrein van natuur, milieu en duurzaamheid. Afvalscheiding. Energiezuinige nieuwbouw. Klimaatneutraal in 2030. De afgelopen 4 jaar is er echter (te) weinig gerealiseerd. Nu de gemeenteraadsverkiezingen eraan komen is het zinvol om te zien welke voornemens de Deventer politieke partijen hebben om van Deventer inderdaad een groene en duurzame stad te maken. Deventer organisaties op het gebied van natuur, milieu en duurzaamheid organiseren daarom een debatavond.

Thema’s die aan bod komen zijn educatie & burgerparticipatie,  klimaat & energie, verkeer & mobiliteit, verduurzaming van de woningvoorraad en de rol van het bedrijfsleven.
Vragen waarop gehoopt wordt antwoord te krijgen zijn: ‘’Wat zijn de speerpunten van de verschillende politieke partijen op het gebied van duurzaamheid in de komende 4 jaar? Welke concrete acties en activiteiten gaan deze partijen in Deventer ondernemen.’’

Het duurzaamheidsdebat wordt georganiseerd op initiatief van Deventer Energie, Cleantech Regio, Living Green, de Ulebelt, Saxion Hogeschool en de Adviesraad Natuur en Milieu.

Locatie: De Burgerzaal van het Stadhuis  in Deventer
Inloop: vanaf 19:30 uur